Kur'an ve Sünnet
   
 
  2.3.18

بســـم الله الرحمن الرحيم

 

2.3.18

 

Râfizînin:

“Sadaka ehl-i Beyt'e haramdır.” sözüne gelince şöyle diyoruz:

Herşeyden evvel Ehl-i Beyt'e haram olan sadaka farz olan sadaka (zekât)dır. Nafile olan sadakalar ise onlar için mubahtır. Ehl-i Beyt, Mekke ve Medine arasındaki sebil sulardan içiyor ve “Nafile olan sadaka değil farz olan sadaka bize haram kılınmıştır” diyorlardı. Başkalarının -nafile olan- sadakalarından faydalanmaları caiz olduğuna göre, Rasulullah'ın (sallallahu aleyhi ve sellem)  sadakasından faydalanmaları daha evladır. Çünkü Rasulullah'ın bu malları halkın -Ehl-i Beyte haram olan zekât- zekâtları değildi. Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in malı Allah (c.c.)'ın O'na bahşettiği ganimet malı idi. Ganimetde (Fey) onlara helâldir. Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) da bu ganimet mallarını müslümanlara sadaka kılmıştır.

Şüphesiz ki O'nun ehl-i beyti, bu sadakaya başkalarından daha müstahaktır. Bütün müslümanlara sadaka verilebileceğine göre, akrabalara yapılan tasadduk hem sadaka hem de onlara iyiliktir.


Facebook beğen
 
Kur.an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol