Kur'an ve Sünnet
   
 
  2.3.27

بســـم الله الرحمن الرحيم

 

2.3.27

 

Râfizî şöyle diyor:

“Âişe, Osman'ın öldürülmesinden sonra kimin halife seçildiğini sormuş ve  Ali'nin (r.a.)seçildiğini öğrenince, Osman'ın kanını talep etmek üzere Ali'ye (r.a.) karşı savaşmıştır. Halbuki Osman'ın öldürülmesinde Ali'nin (r.a.) suçu yoktu.”

Ey Râfizî!

“Âişe, Talha ve Zübeyr'in Osman'ı (r.a.) öldürmüş diye Ali'yi (r.a.) itham ettikleri ve bu sebeple Ona karşı savaştıkları” şeklindeki iddialar tamamen yalandır.

Aksine Onlar Ali'nin (r.a.) tarafına geçen, Osman'ın (r.a.) katillerini istemişlerdir. Onlar (Âişe, Talha ve Zübeyr) Ali'nin (r.a.) Osman'ın (r.a.) şehid edilmesinden kendileri kadar uzak olduğunu gayet iyi biliyorlardı. Fakat Osman'ın (r.a.) katilleri Ali'ye (r.a.) sığınınca katillerin öldürülmesini istediler. Halbuki Onların ve kendileriyle beraber Ali'ninde (r.a.) katilleri öldürmeye güçleri yoktu. Çünkü katillerin kendilerini müdâfaa edebilecek kabileleri vardı. Fitne de vuku bulunca akıllılar, sefihlerin ve fitnecilerin hakkından gelemediler. Allah cümlesinden razı olsun. Bütün fitnelerdeki durum böyledir.

Allah (c.c.) bu hususta şöyle buyuruyor:

“Aranızda yalnız zâlimlere erişmekle kalmayacak fitneden sakının, Allah'ın azabının şiddetli olduğunu bilin.” (Enfâl: 8/25)

Binaenaleyh fitne vuku bulunca Allah (c.c.)'ın koruduğu kimseler hâriç herkes Onun kirine bulaşır.

Râfizînin: “Osman'ın öldürülmesinde Ali'nin (r.a.) hiçbir suçu yoktu” şeklindeki sözü de kendi kendini nakzediyor. Çünkü Râfizî daha önce belirttiğimiz gibi “Ashab Osman'ın öldürülmesi üzerine icmâ etmişlerdi” diyerek Ali'nin (r.a.), Osman'ın (r.a.) katlini mübâh görenlerden ve buna ısrar ederek Onu gerçekleştirenlerden olduğunu iddia etmişti. Gerek Ali'nin (r.a.) taraftarları ve gerekse Osman'ın (r.a.) bazı taraftarlarının bu suçu Ali'nin (r.a.) taraftarları ve gerekse Osman'ın (r.a.) bazı taraftarlarının bu suçu Ali'ye (r.a.) isnad etmeleri aşırılıklarından başka bir şey değildir. Fakat müslümanların Cumhuru bu iddianın Ali'ye (r.a.) tevcih edilen bir iftira olduğunu gayet iyi biliyorlar. Ama râfizîler:

Ali'nin (r.a.), Osman, Ebubekir  ve Ömer'in (r.a.) öldürülmelerini mubah gördüğünü iddia ediyorlar. Onlara göre bu hususta Ali'ye (r.a.) yardımcı olmak insanı Allah (c.c.)'a yaklaştıran iyi amellerdendir. Bu şekilde inanan bir kimse:

“Ali'nin (r.a.), Osman'ın(r.a.) öldürülmesinde suçu yoktu.” diyebilir mi? Bu sözün ifâde ettiği tenzih, olsa olsa ehli sünnete lâyık olan bir tenzih olabilir.

Fakat açık bir gerçektir ki râfizîler, insanlar arasında en çok tenakuza düşen bir güruhtur.


Facebook beğen
 
Kur.an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol