Kur'an ve Sünnet
   
 
  2.3.42

بســـم الله الرحمن الرحيم

 

2.3.42

 

Râfizî şöyle diyor:

“Fâzıllardan biri şöyle güzel bir söz söylemiştir:

“İblisten daha kötü olan kimse, isyan etmeden önce yaptığı ibadetlerde kendisine yetişilemeyen fakat isyan meydanlarında şeytanla beraber olan kimsedir.”

Râfizî devamla şöyle diyor:

Şüphesiz ki âlimler İblis'in bütün meleklerden daha âbid olduğunu, tek başına arşı altı bin sene taşıdığını, daha sonra tekebbür ettiği için lanete dûçâr olduğunu ittifakla kabul etmişlerdir. Halbuki Muaviye (r.a.), müslüman oluncaya kadar putlara taparak şirkte yaşamıştır. Bilahare Ali'yi (r.a.) imam tayin etme konusunda Allah (c.c.)'a itaat etmede tekebbür etmiştir. Böylece İblisten de daha kötü olmuştur.”

Ey Râfizî!

Bu söz cehalet ve sapıklıkla dolu olup insanı İslam'dan hatta bütün dinlerden çıkarıyor. Hatta kâfirlerin aklı dahi bunu kabul etmez. Düşünen kimse bunu gayet iyi anlar. Çünkü İblis kâfirlerin en kâfiridir. Kâfirler de onun tâbilerinden ve kurbanlarındandır. Nasıl olur da ondan daha kötü birisi olsun?

Faziletli kişiye aittir diye naklettiğin söz de Allah (c.c.)'a isyan eden herkesin İblisten daha kötü olmasını gerektirir. Ondan sonra hiçbir insan oğlu her ma'siyette İblis gibi davranmaz. İnsanın günahlarda İblis gibi olması da tasavvur edilemez. Çünkü İblis, inad edercesine Allah (c.c.)'a karşı gelmiş ve kıyamete kadar insanları doğru yoldan sapıtmakla meşgul olmaktadır. Bütün bunlardan başka kafir olduktan sonra geçmiş bütün ibadetleri heba olmuştur.

Ey Râfizî! Kim sana: İblis meleklerin en âbidi idi, İblis Arşı tek başına taşımıştır, İblis meleklerin Tavusu idi, İblis yerde ve gökte hiçbir yer bırakmamıştır ki orada secde etmesin, demiştir? Bütün bu sözler birer basit nakildir. Bu hususta ne bir âyet ne de bir hadis vâriddir.

Râfizî daha sonra bu sözlerinin âlimler arasında ittifakla kabul edildiğini ileriye sürerek iftirada bulunuyor. Haddi zatında bu gibi sözleri bazı vaizler söylemiş veya isrâiliyatı nakleden bazı müfessirler nakletmişlerse de, hüccet açısından bir bakla çekirdeği kadar kıymet taşımaz. Böyle olmasına rağmen Allah (c.c.)'a isyan ettiği için herhangi bir insan oğlunun İblisten daha kötü olduğunu bu sözlerle ispat etmek nasıl mümkün olabilir? Bu bâtıl iddialarla Ashab-ı Kiramı, İblis'in kendilerinden hayırlı olduğu kimseler arasında zikretmek doğru olabilir mi? Elbette olamaz. Üstelik Allah ve Rasulü hiçbir zaman İblis'ten iyilikle bahsetmemişlerdir. İblis arşı tek başına taşımadığı gibi, arşı taşıyan meleklerden de değildir. Bu olsa olsa hurafe ve bir hezeyandır.

Ondan sonra İblis, küfretmekle yaptığı bütün ameller boşa gitmiştir. Muaviye (r.a.) ise diğer ashab gibi iman ile bütün küfrünü silmiştir. Aslında Osman (r.a.), Muaviye ve ashabdan diğer bazılarının irtidatları hakkındaki iddian, haricilerin Ali'yi (r.a.) tekfir etmeleri kadar bâtıldır. Senin iddiana göre Ali (r.a.) mürtedlere karşı mağlub olmuş, Hasan'da (r.a.) kendini azlederek hilafeti mürtede teslim etmiş, Allah (c.c.)'ın Hâlid'e (r.a.) olan yardımı Ali'ye (r.a.) olan yardımından daha büyük olmuş ve günah işleyen herkes Allah (c.c.)'a itaatta tekebbür göstermiştir!


Facebook beğen
 
Kur.an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol