Kur'an ve Sünnet
   
 
  Hikmetli Sözler -1-
     
 
 

بســـم الله الرحمن الرحيم

 

Hikmetli Sözler -1-

 

 Kendisiyle bizzat faydalanamayanın parçasıyla da faydalanılmaz.

 

Kulda, kendisiyle Allah arasında ve kendisiyle insanlar arasında bir perde vardır. Kim kendisiyle Allah arasındaki perdeyi yırtarsa, Allah da onun kendisiyle insanlar arasındaki perdeyi yırtar.

 

Kulun kendisiyle karşılaşacağı bir Rabbi ve içinde oturacağı bir evi vardır. Dolayısıyla Rabbiyle karşılaşmadan öne O'nu razı etmesi gerekir ve O'na gitmeden önce de evini inşa etmesi gerekir.

 

 Vakti zayi etmek ölümden daha kötüdür. Çünkü vaktin zayi olması, seni hem Allah'tan ve hem de âhiret yurdundan koparır. Ölüm ise, seni ancak dünya ve ehlinden koparır.

 

Başından sonuna kadar dünya bir anlık sıkıntıya bile eşit gelmez. Öyleyse (bütün) ömrün sıkıntıları hakkında bu nasıl olur..?

 

Bugün sevilen yarın sevilmeyebilir. Bugün sevilmeyen yarın sevilebilir.

 

Dünyadaki en büyük kazanç, kişinin her vakit, kendisi için en üstün ve dirileceği günde kendisine en faydalı olanlarla uğraşmasıdır.

 

Bir anlık zevk için cennetini satan kimse hiç akıllı olur mu?!

 

 Arif olan kul, dünyadan ayrılmadan önce iki önemli konuyu asla ihmal etmemiştir: Kendi nefsi için ağlamasını ve Rabbini övmesini.

 

Mahlukattan korktuğun zaman ondan alabildiğine kaçarsın. Ancak Allahu Teâlâ'dan korktuğun zaman O'na yakınlaşır ve dost olursun.

 

 Şayet ilim amel olmadan fayda verseydi o takdirde Allahu Teâlâ kitap ehlinden olan hahamları yermezdi. Amel de ihlâs olmadan fayda verseydi o zamanda münafıkları yermezdi.

 

Tehlikeli şeyleri terk et. Aksi takdirde sende fikir hâlini alır. Fikir halindeyken de onu terk et. Yoksa bu, şehvet hâline dönüşür. Öyleyse bununla savaş. Eğer bunu yapmazsan o zaman da bu, yer edinir. Şayet onu terk etmezsen bu sefer de amele dönüşür. Şayet bunun zıddı olan bir şeyi tedarik edemezsen, bu sefer de bu âdet hâlini alır. Vaziyet artık bu duruma gelirse; bu âdeti bırakman oldukça zorlaşır.

 

Takva üç mertebedir:

1. Kalbin ve azaların haram ve günahlardan korunması,

2. Bunların kerih görülen şeylerden (mekruhlardan) korunması,

3. Malayani işlerden ve gereksiz konulardan korunması.

- İlk maddeye gelirsek, bu, kula hayatını vermektedir.

- İkincisine gelirsek; bu da kulun sağlığını ve kuvvetini sağlamaktadır,

- Üçüncüsü ise; kula sevinç, neşe ve ferahlık kazandırmaktadır.

Hakkın susturulması her müdafaa edildikçe Haklı tartışmacıya destek çıkan az olur. Sapar gider âlimden toplumun anlayışı Âlimin üzerine çıkar artık cahil kimse.

 

Allah'a yemin olsun, yetişip koştuğuma ulaşıyorum Benden değil, insanlardan bana toleranslı olandan değil Ümitsiz olunca ve neredeyse ümitsizlik beni kesince Ümitsizliğin yanı sıra bir ümit hızlıca koşar gelir

 

 Allah kimi cennete sokarsa, onun etrafını saran kerih şeyler o kimseye gelmeden olmaz. Kimi de cehenneme sokarsa, onun etrafını saran şehevî şeyler o kimseye gelmeden olmaz.

 

Âdem (a.s.) cennette ebedî kalmayı ağacın yanında talep ettiği zaman oradan çıkarılmakla karşılık gördü. Yusuf (a.s.) da hapishaneden çıkmayı rüya gören adamın yanında talep ettiği zaman hapiste senelerce kaldı


     
 
 

بســـم الله الرحمن الرحيم

 

Kerih Görülen Bir Şey Takdir edilince Şahitlik Edeceği hususlar

 

Şayet bir kula kerih görmüş olduğu bir şey takdir edilmiş ise; bu kimse için şu altı hususun şahitliği söz konusudur:

1 - Tevhide şahitliği. Şöyle ki; Allahu Teâlâ takdir eden, dileyen ve yaratandır. O neyi dilerse o olur, dilemediği asla olmaz.

2 - Adalete şahitliği. O'nun adaletinin bu kulun hükmünde devam ettiği ve adaletli olarak gerçekleştirdiği.

3 - Rahmete şahitliği. Takdir ettiği konudaki rahmeti, gazap etmesini ve intikam almasını geçmiştir. Nitekim rahmeti O'nu kaplamıştır.

4 - Hikmete şahitliği. Yüce Allah'ın hikmeti gereği kul hakkındaki bu takdirin gerçekleşmiş olduğudur. Hikmeti boşa değildir ve kaza etmesi de abes değildir.

5 -  Hamd'a şahitliği. Bu konuda da, her yönüyle eksiksiz hamd ve övgülerin yalnız Allah'a olduğudur.

6 - Kulluğa şahitliği. Kulun her yönüyle, efendisinin emri ve hükmü altında olan kesin bir köle olduğu.

Allahu Teâlâ, dinî konularda kendisini nasıl evirip çevirdiyse, kaderî konularda da hükmüyle kendisini evirip çevirendir. İşte bu da kuşkusuz, ahkamın o kul üzerinde yürürlükte olduğu konum olmaktadır.


Facebook beğen
 
Kur.an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol