Kur'an ve Sünnet
   
 
  2.3.10

بســـم الله الرحمن الرحيم

 

2.3.10

 

Râfizî:

“Ca'fer b. Muhammed, İmamîyye fıkhını, İslâm kültür ve akaidini yaymıştır” diyor.

Halbuki bu söz, Ca'fer b. Muhammed'in, ya kendisinden öncekilerinin bilmediklerini uydurduğunu veya ondan öncekilerinin tebliğde kusur ettiklerini gerektirir. Ama doğrusu büyük âfet, yalancıların Ca'fer'e isnad ettikleri yalanlardan kaynaklanmaktadır. Hatta ebced hesabı, neseb, sinirsel bozukluklar ve yıldızname ilmini ona nisbet etmişlerdir.

Bir kısım insanlar da İhvan-ı Safâ'ya aid risalelerin Ca'ferden alındığını iddia etmişlerdir. Halbuki bu risaleler, ondan iki yüz sene sonra kurulmuş olup ve Mısır'a hakim olan Bâtinî devleti zamanında te'lif edilmişlerdir. İhvân-ı Safa, şeriatın taraftarı olarak meydana çıkmış ve şeriatın batınî yönü olduğunu iddia etmişlerdir. Oysa ki asıl iddiaları felsefedir. İşte bunların risaleleri bu fikir üzerine kurulmuştur. Risalelerinde hıristiyanların Şam'ı nasıl işgal ettiklerini anlatmışlardır.

Musa b. Ca'fer hakkında da Ebu Hatim: Müslüman imamlarından bir imamdır, demiştir. İbn-i Sa'd ise, Musa'nın çokça rivayetleri olmadığını söylemiştir.

Musa b. Ca'fer'den sonra gelen imamlara gelince, iddia edildiği kadar onlardan ilim alınmış değildir. Fetvaları da yoktur. Ama sahip oldukları bir çok faziletleri ve güzellikleri vardır. Bişr el-Hâfî'nin Musa b. Ca'fer vasıtasıyla tevbe ettiği zikredilmekte ise de, bu iddia işin iç yüzünü bilmeyenlere aittir. Çünkü Harun Reşid, Musa'yı Bağdad'a getirterek Onu hapsetmiştir.


Facebook beğen
 
Kur.an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol