Kur'an ve Sünnet
   
 
  2.3.19

بســـم الله الرحمن الرحيم

 

2.3.19

 

Râfizî şöyle diyor:

“Ehl-i Sünnet, Ebu Bekir'i “Rasulullah'ın halifesi” diye isimlendirdiler. Halbuki Rasulullah, ne hayatında ve ne de vefatından sonrası için Ebubekir'i halife bırakmamıştı. Ehl-i sünnet Ali'yi (r.a.) “Rasulullah'ın halifesi” diye isimlendirmediler. Halbuki Rasulullah, Ali'yi (r.a.) Medine'ye istihlaf etmiş ve Ona:

“Medine ancak benim veya senin vasıtanla düzelebilir” demiştir. Rasulullah, Ebubekir ve Ömer'in de içinde bulunduğu Orduya komutan olarak Üsâme'yi tayin etmiş ve O'nu azletmemiştir. Ona da “Rasulullah'ın halifesi” dememişlerdir. Ebubekir işbaşına gelince Üsame kızmış ve O'na:

Ben senin üzerine emir olarak tayin edildim. Seni kim üzerime istihlâf etti? diyerek üzerine yürümüş, nihayet Ebubekir ve Ömer Üsame’nin gönlünü yapmışlardır.

Ey Râfizî!

“Halife” nin lügat mânâsı birisine halife olan ve Onun yerine geçen kimse veya başkası tarafından istihlâf (tayin) edilen kimse demektir. Şiîler ve bazı zahirîler ikinci mânâyı kasdediyorlar.

Birinci mânâya göre Ebubekir (r.a.) Rasulullah'ın (sallallahu aleyhi ve sellem) halifesidir. Çünkü Onu gerisinde bırakmış ve vefatından sonra Onun makamına geçmiştir. Hilafeti hak eden de Odur. Bunun böyle olduğu zarureten bilinmektedir. Nitekim Şiîler ve başkaları da Ebubekir'in işbaşına geçtiği konusunda ihtilafa düşmemişlerdir. Ebubekir (r.a.) Rasulullah'ın (sallallahu aleyhi ve sellem) yerine geçerek müslümanlara namaz kıldırmış had (ceza) leri tatbik etmiş, ganimet mallarını bölüştürmüş, onlarla beraber savaşmış, müslümanlara vali ve komutanlar tayin etmiştir. (Ali (r.a.) de Ebubekir'in arkasında namaz kılanlardandır. )

Bu işlerin Rasulullah'dan (sallallahu aleyhi ve sellem)  sonra Ebubekir tarafından yapıldığı ittifakla sabittir. Binaenaleyh Ebubekir'in Rasulullah'ın (sallallahu aleyhi ve sellem) halifesi olduğu kesinleşmiş oldu.

İkinci mânâya göre ise, Ehl-i sünnetten bazıları :

Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem), açık veya gizli nassla Ebubekir'î halife olarak tayin etmiştir, diyorlar. Bunların açık veya gizli nass ileriye sürerek Ebubekir'in hilafetini ispatlamaları hususundaki delilleri, şiîlerin Ali (r.a.) hakkında iddia ettikleri nasslardan daha kuvvetlidir. Çünkü Ebubekir'in hilafeti ile ilgili ve tesbit edilmiş olan deliller oldukça çoktur, Ali'nin (r.a.) hilafetine delil olarak getirilen deliller ise ya uydurmadır veya muhtevalarında onun hilafetine delâlet edecek bir mânâ yoktur.

Binaenaleyh Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem), vefatından sonrası için Ebubekir'den başkasını halife olarak tayin etmemiştir. İste bunun içindir ki, Ebubekir halife olmuştur. Nitekim mutlak halife vefatından sonra Rasulullah'ın yerine geçen veya vefatından sonrası için halife olarak - Rasulullah tarafından - tayin edilen zattır. Bu her iki vasıf da ancak Ebubekir'de mevcuttur. Onun için halife O'dur.

Rasulullah'ın Ali'yi (r.a.) Medine'ye istihlâf (vekil olarak tayini) etmesi de yalnız Ona has olan bir iş değildir. Nitekim İbn-i Ümm-i Mektûm, Osman b. Affan ve Ebu Lûbâb b. Abdülminzir'i de muhtelif zamanlarda Medine'ye istihlâf etmiştir.

Binâenaleyh bu istihlâf mutlak istihlâf değildir. Onun için bunlardan hiçbirine “Rasululah'ın Ali'yi (r.a.) Harun (a.s.)'a benzetmesi de mutlak değil istihlâfin mânâsından kaynaklanmaktadır. Musa (a.s.), münâcât'a giderken Harun'u İsrailoğullarına istihlâf etmiştir. Ama Rasulullah'ın durumu böyle değildir. O Ali'yi (r.a.) istihlâf ederken halkın büyük bir çoğunluğu Onunla beraber idi. (Harun Peygamber idi. Ali (r.a.)  ise Peygamber değildir. Sonra Musa'ya Harun değil Yuşa' (a.s.) halef olmuştur. Harun, Musa'nın kardeşidir fakat Alî Rasulullah'ın kardeşi değildir. ) 

Râfizînin hadis diye iddia ettiği ve “Muhakkak Medine benim veya senin vasıtanla düzelebilir” mealindeki söz de uydurma bir yalandır. Çünkü Ali (r.a.), Bedir, Hayber, Hüneyn ve daha başka savaşlarda Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ile beraber iken, Rasulullah O'ndan başkalarını Medine'ye istihlâf etmişti. Ebubekir de Üsame'nin başına getirildiği orduda değildi. Aksine Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem), hastalığının başlangıcından beri Ebubekir'i namaz kıldırmak için yerine vekil olarak tayin etmişti. Kaldı ki hiçbir zaman ordu komutanlarına “Halife” ismi verilmemiştir. Çünkü ordu komutanları Rasulullah'ın vefatından sonra Ona halef olmadıkları gibi, hayatından da herşeyde ve mutlak olarak Rasulullah'a halef olmamışlardır.

Üsame (r.a.)'nin, Ebubekir'in hilafeti için kızdığı hususundaki iddia ise soğuk bir yalandır. Çünkü Üsame (r.a.), tefrikadan ve hilafetten en uzak duran zatlardan idi. O, Ali ve Muaviye'nin taraftarlığını yapmayarak aralarındaki savaştan uzak durmuştur. Ondan sonra Üsame Kureyş'ten olmadığı için bir noktada zaten halife olamazdı. Rasulullah, Üsame'yi Ebubekir'in de içinde bulunduğu orduya komutan tayin ettikten sonra vefat ettiğini kabul edecek olsak dahi, malum olduğu gibi bilahare Ebubekir halife seçilmiştir. Binaenaleyh orduyu sefere çıkarması veya çıkarmaması, Üsame'yi komutanlıkta bırakması veya azletmesi halifenin hakkıdır. Bu durumu ancak câhil olan inkâr edebilir.

Bu müfteri(râfizi)lerin hayret edilecek sözlerinden biri de şudur:

Üsame; Ebubekir'e kızmış, kendisi ve Ömer Onun gönlünü almışlardır. Bir başka yerde Ebubekir ve Ömer'in Ali'yi, Abbas'ı, Hâşim ve Menâf oğullarını kızdırdıklarını ve onların gönüllerini almadıklarını iddia ediyorlar. Cidden bu iddia gülünçtür. Çünkü Ebubekir ve Ömer'in Kureyş eşrafını kızdırıp, mal ve akrabası olmayan ve ondokuz yaşında olan zaif birisinin (Üsâme) gönlünü almalarında ne gibi bir faydaları olabilir?

Râfiziler: Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem), Onu sevdiği ve Onu ordu komutanı olarak atadığı için Ebubekir ve Ömer Onun gönlünü almışlardır, diyecek olurlarsa Onlara:

Siz bir yandan bunu söylerken öte yandan Ebubekir ve Ömer'in Rasulullah'ın emrini ve vasiyetini değiştirdiklerini iddia ediyorsunuz, deriz.


Facebook beğen
 
Kur.an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
 
Kur'an ve Sünnet
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol